Handshake

بشر راههای مختلفی رو برای ابراز محبت و دوستی با دیگران داشته و داره! من نمیتونم تخصصی دراین باره حرف بزنم چون مطالعه و تحقیق خاصی روی این قضیه نداشتم اما به طور جد "دست دادن" رو بهترین راه و روش برای ابراز دوستی و صلح بین دو انسان تصور میکنم! وقتی دو نفر باهم دست میدن با زبون بی زبونی به هم احترام میذارن و شاید گاهی وقتا نوعی خوش آمد گویی میکنن! اگر ذهن خیال پردازم رو فعال کنم میشه تصور کنم که انسانها در ابتدا زبون خاصی برای صحبت کردن نداشتند و وقتی به هم میرسیدن به نشان صلح دست هم رو میگرفتن و میفشردن و این روش با تغییرات جزئی تا به امروز برای ما باقی مونده! در کل معتقدم دو انسان وقتی با هم دست میدن، بزرگترین نوع احترام رو برای هم قائل میشن! اما حیف که این عمل کاملا انسانی به خاطر فکرهای "حساس" و "ذهن تحریک شونده" بعضی از "مذهبی ها" به گند کشیده شده! نمونش خاتمی که من به عنوان یک آدم با فرهنگ قبولش دارم و صحت حرفم رو با کاری که توی ایتالیا انجام داد اثبات میکنم اما از طرفی به عنوان یک آدم ترسو نمیتونم جایگاه بزرگی براش قائل باشم چون کار کاملا منطقی و درست خودش رو نهی کرد و نتونست از عمل "صحیح" خودش دفاع کنه! شاید هم همین یک دلیل برای من نوعی باعث میشه تمایلی برای حمایتش جهت حضور دوبارش در عرصه سیاسی نداشته باشم! نمیخوام در مورد خاتمی نظری بدم چون در جایگاهش نیستم پس برگردیم سر ادامه حرف!

جدا از همه این حرفها زمانی که با کسی دست میدم و طرف مقابلم دستم رو اونقدر فشار میده که اشکم در میاد (اما از رو نجابت(!) چیزی نمیگم)، خیلی کفری میشم و از طرف دیگه قتی شل و بی رمق باهام دست میدن میخوام بزنم توی سر طرف مقابلم! کلی حرف و حدیث پشت این دست دادن خوابیده که ارزش این کار به ظاهر ساده رو به حد زیادی بالا میبره! راستی کسی اولین بار که به صورت رسمی دست داد رو یادش میاد؟ من خیلی دوست دارم "اولین ها"یادم بمونه اما هیچوقت نمیمونه! اولین باری که دست دادم کی بود؟؟!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد