فیلم سنگسار ثریا میم، فیلمی فارسی زبان در هالیوود

امشب فیلم «سنگسار ثریا میم» توی جشنواره تورنتو اکران میشه! قاعدتا این فیلم از اون فیلماست که برای خیلی ها سنگین به نظر میاد و با نقدهای عجیب و غریب سعی میشه که اصل موضوع و کلیت رو زیر سوال ببرن و آخرش هم به نتیجه صهیونیستی بودن عوامل سازنده فیلم برسن! چیزی که مشخصه اینه که تا فیلم رو نبینیم نمیتونیم در موردش قضاوت کنیم و نظری بدیم اما دیدن فیلمی به زبان فارسی که توی هالیوود ساخته شده باشه به طور حتم میتونه جذابتهای خاص خودش رو داشته باشه! موضوعی رو هم که میشه پیش بینی کرد، موضع گیری صدا و سیمای خودمون در برابر این فیلمه! مطمئنا قبل از هر چیزی این جمله رو میتونیم بشنویم که "فیلم «ضد ایرانی» فلان در هالیوود ساخته شده و در حال اکرانه!" درست همون شعارهایی که در مورد فیلمی مثل «پرسپولیس» میشنیدیم و هر کس بعد دیدن فیلم به این نتیجه میرسید که فیلم ضد ایرانی نیست بلکه ضدیتی با بعضی از تفکرات و موضوعاتی داره که به عنوان تفکر و مرام غالب در جامعه میبینیم و روزانه با تمام وجودحسشون میکنیم و چون فیلمی مثل پرسپولیس این تفکرات رو شاید با کمی بزرگنمایی به تصویر کشیده، برچسب ضد ایرانی میخوره تا همه حتی مخالفهای این تفکر غالب رو بر علیه فیلم تحریک کنه! در هر صورت باز هم میگم که تا این فیلم دیده نشه نمیشه نظری در موردش داد و منتظر میمونیم تا این فیلم رو با بازی بازیگران ایرانی در هالیوود ببینیم.

توضیح عکس: تصویری از شهره آغداشلو در نقش (اگر اشتباه نکنم) زهرا...

نظرات 4 + ارسال نظر
فربد دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 13:06

مرسی از پست سودمندتون
با توجه به اینکه این فیلم هنوز یه توزیع کننده معتبر نداره ایا ممکنه که این فیلم رو بتونیم در ایران پیدا کنیم ؟

قاعدتا هنوز خیلی زوده اما وقتی اولین اکرانش رو توی سینماها داشته باشه چند روز بعد نسخه روپرده ای فیلم در دسترسه!

admin سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:30 http://www.iranikan.com

با درود و سلام خدمت شما دوست عزیز
سایت بسیار قشنگ،جذاب وپرمحتوایی دارید.من admin هستم و فرومی آموزشی،علمی ، تخصصی و عمومی با نام ایرانیکان(معدن و گنج ایرانی) را برای تمام ایرانیان عزیز راه اندازی کردم. فروم دارای تالارها و انجمن های متنوع و تخصصی در زمینه های مختلف است. خوشحال می شوم از تخصص و مهارت شما به عنوان مدیری لایق و کاردان بهره مند شوم امیدوارم یاری رسان و همکار ما در این مسیر جدید باشید .

درصورت علاقه بازدیدی بفرمایید.

منتظر حضور سبز شما هستم. موفق باشید.
www.iranikan.com

کیمیــــــــــــــــــــــــــــ سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:07 http://parvazz.blogfa.com

سلام ...
ما که در ایرانیم چه باید بکنیم . خوشبحال اونهایی که خارج اند و دسترسی راحت و صدالبته قانونمندی به اینگونه فیلم ها دارند .

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 14:17

تفسیر شما از ضد ایرانی بودن یک فیلم یا مقاله یا تصویر چیست؟؟؟ اگر می گویید که این سازندگان می خواسته اند مشکلات موجود در ایران را به تصویر بکشند باید پرسید آیا از نظر شما اگر مردمی شیوه خاصی برای زندگی خودشان داشته باشند و آن شیوه یه نظر شما بد بیاید باید آن را عوض کنند؟؟؟ اینکه برخورد با مجرمین در ایران چگونه است به مقررات مورد قبول مردم بستگی دارد چون این مجموعه ایرانی نام دارند فیلمی که بر ضد این مجموعه ساخته شده ضد ایرانی نام دارد حالا به قول شما برخی بزرگ نمایی ها هم در آن شده باشد اشکالی ندارد؟؟؟؟؟؟

این فیلمها ضد حکومت ها و ضد سیاست های رژیمها ساخته میشنود نه بر ضد ملتی که بعضا قربانی این سیاستها هستند! یک فیلم زمانی ضد ایرانی است که مثل 300 تمام هویت یک ملت و یک کشور را زیر سوال ببرد اما فیلمی مثل پرسپولیس از زبان یک ایرانی از شرایط اجتماعی و سیاست های غلط انتقاد میکند و یک ملت را زیر سوال نمیبرد بلکه عوامل سیاستهای غلط را مورد انتقاد قرار میدهد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد